شورای شهر سانکت پترزبورگ نهضت فراگير ايجاد گرديد
مشعل مشعل

در جلسهء که بدين مناسبت هفته پيش در آن شهر برگزار گرديد عده يي از هواداران نهضت فراگير اشتراک ورزيده بودند.

نخست رفيق عبدالغني غوربندی رييس شورای شهر ماسکو نهضت فراگير روی مسايل مبرم بصورت همه جانبه سخنراني نموده و جايگاه نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان را در زنده گي سياسي کشورما روشن ساخته و از رفيق محمدعوض معاون شورای شهرماسکو نهضت فراگير تقاضا نمود تا کار جلسه را پيش ببرد.

سپس پيشنهاد ايجاد شورای شهر سانکت پترزبورگ نهضت فراگير مطرح گرديده و به اتفاق آرأ به تصويب رسيد.

پس از آن روی مسايل تشکيلاتي در فضای آزاد و دموکراتيک بحث گرديده و رفقا از ميان شان رفيق فقيرمحمد بری و محمدرسول بهروز افشار را به رياست شورا کانديد نمودند.

رفيق محمدرسول بهروز افشار طي صحبتي آماده گي خويش را در پيشبرد وظايف بخاطر نيرومندی هرچه بيشتر صفوف نهضت فراگير در آن شهر اطمينان داده و از کانديدای خود به نفع رفيق بری صرف نظر کرد.،سپس در مورد رأی گيری صورت گرفته و رفيق فقيرمحمد بری به اتفاق آرأ به صفت رييس شورای شهر سانکت پترزبورگ نهضت فراگير انتخاب گرديد.متعاقباً وی از اعتماد رفقا سپاس و امتنان نموده و اماده گي کامل خويش را برای انجام مسووليت خطيری که رفقا به وی اعتماد نموده اند،ابراز داشت .

بعداً رفقا محمد رسول بهروز افشاربه صفت معاون شورا و مسوول بخش تبليغ و فرهنگ،محمد اکبر به صفت سکرترمسوول شورا،عبدالصبور کوهستاني به حيث مسوول امور مالي و رفيق زلمي به صفت مسوول اسناد و ارتباط به اتفاق آرأ انتخاب گرديدند.

گفتني است که در کار جلسه رفقا عزيز فروغ سکرترمسوول و محمدحسين مسوول امورمالي شورای شهرماسکو نهضت فراگيرنيز اشتراک ورزيده بودند.


June 16th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها